szkolenia

Jak szkolić swoich pracowników?

Obecnie coraz więcej osób ma wyższe wykształcenie, więc pracodawcy mogą wybierać najlepszych absolwentów, którzy dzielą się swoją wiedzą i umiejętnościami. Stają się oni niezwykle cennymi zasobami ludzkimi, w które przedsiębiorstwa inwestują. Prowadząc firmę, należy od pracowników wymagać, ale i wspierać ich, pomagając w rozwoju kariery. Czy warto wysyłać pracowników na szkolenie?

Po co pracodawcy wysyłają na szkolenie?

Pracodawcy nie wysyłają pracowników na szkolenie bezinteresownie, a oczekują, że ta inwestycja zwróci się z korzyścią dla przedsiębiorstwa. Kadra kierownicza jest szkolona w zakresie podnoszenia kompetencji miękkich i umiejętności skutecznego zarządzania personelem. Efektem takiego szkolenia mają być zgrane i efektywne zespoły. Przeszkolony kierownik powinien motywować pracowników i odpowiednio dobierać im zadania. Dzięki posiadanym kompetencjom miękkim, lider powinien zapobiegać konfliktom lub szybko je wygaszać. Najważniejszym skutkiem szkolenia ma być wzrost efektywności zarządzanych przez kierowników zespołów. Pracowników niższego szczebla najczęściej wysyła się na szkolenia specjalistyczne w zależności od wykonywanego zawodu. Pracodawcy chcą bowiem mieć jeszcze lepszych specjalistów w swoim fachu. Ponadto, wyszukuje się dla nich kursów, na których uczą się np. obsługi nowych maszyn.

Czytaj także  Jak wygląda konsultacja detektywistyczna? Czy jest płatna? Odpowiadamy na te i inne pytania dotyczące pracy z detektywem

Po co pracodawcom szkolenie? Jakie mają oczekiwania wobec wyszkolonych pracowników?

Szkolenia nie są tanie, a te bardzo specjalistyczne, czasami są droższe od studiów podyplomowych, gdyż prowadzą je wybitni specjaliści, którzy oczekują wysokiej zapłaty za swoją pracę. W związku z tym kursy są po prostu drogie. Pracodawca nie będzie ponosił tak wysokich kosztów, jeśli nie będzie przekonany, że mu się to opłaca. Od pracowników oczekuje się, że na szkoleniu ,czegoś się nauczą, a po ich zakończeniu nastąpi poprawa jakości wykonywanych zadań, a także efektywności i kreatywności.

Jakie szkolenie jest efektywne?

Pracodawca nie powinien wysyłać nas na kurs czy szkolenie, które całkowicie odbiega od tego, czym się zajmujemy. Najważniejsze jest to, aby zdobytą wiedzę i nabyte umiejętności móc wykorzystywać w codziennej pracy. Możliwe też są sytuacje, gdy pracodawca dostrzega potencjał danej osoby i chce poszerzyć zakres jej obowiązków, a może się z tym wiązać konieczność uzupełnienia wiedzy na szkoleniu. Od nas zależy, czy się na to zgodzimy, ale trzeba pamiętać, że uzyskanie kolejnych kwalifikacji jest dla nas korzystne i może zwiększać szanse na awans.
Dobrze prowadzone szkolenie to bonus dla pracownika. Może on nauczyć się czegoś nowego lub poszerzyć zakres swojej wiedzy. Pracodawca zaś zyska pracownika bardzo dobrze przygotowanego do pracy.

Czytaj także  Szynka – która jest najlepsza, jaką jeść

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *